Реших да пусна една тема ,че вече ми дойде догуша с охлаждането на мойта барака .
Проблема е още от както купих колата .
Купих я с неработещ климатик ,(занимавам се с това) и затова изобщо не му обърнах сериозно внимание като я взех ….
В системата нямаше фреон и пропуска беше толкова голям ,че раздуха прахоляка под колата докато отгоре надувах с азот . Оказа се скъсана тръба точно на входа на радиатора . Наум си викам е сега я нося на аргон …. Вакуумирам, зареждам и следобяда си джиткам с климатик …. Не стана точно така .. след като развих болта от радиатора и свалих парчето, видях ,че има една след друга 5 заварки …… демек пет пъти се е късало това чудо и пет пъти ,поне е изхвърляло фреона …Викам си алуминия е изгнил и се къса в по слабо место след последната заварка …. Направих на фреза нов детайл с метална тръба ,нов маркуч м/у компресора и радиатора и го монтирах … След зареждането видях ,че климатика работи на ненормални налягания … въпреки ,че беше зареден по везна 650 гр източих малко не знам колко ама да са 150 гр и се пооправи … но вече не държеше 30 бара а 20 – 27 Вентилатора тръгва само на трета скорост ,като манометъра приближи 30 бара ….. След ровене из форума разбрах за чудото наречено реостат . Гледах ,гледах и видях, че мойте реостати и на двете перки ги няма и са закъсени двата кабела …. Между времено си карах колата така и имаше приличен климатик ,дори и при 30 гр особено ако се движех извънградсо където има обдухване на радиатора . Е това щастие не продължи дълго и на един светофар от под капака се появи бял дим ,раздухван навсякъде от вентилаторите и с приятната миризма на фреон След оглед се оказа ,че металната тръба е непокътната за разлика от маркуча м/у компресора и входа на радиатора .. беше цъфнал като майска роза .
След тая случка си взех реостати,монтирах ги свързах ги и всичко уж вече ще е ток и жица ,ама не е баш така . Пушината нейска да пуска вентилаторите на първа степен като пусна климатика и това си е …. Оказа се ,че компресора е сдал багажа след като успя да пръсне маркуч които може да понесе доста повече от упражняваното му налягане . След вчерашният оглед се оказа ,че и пресостата не сработва. Моя е от модела с пет кабела средните два след мерене установих, че са защитата да не тръгва компресора ако няма фреон Най левите два като ги закъся тръгват вентилаторите на втора степен ,а горно ляво краче като го закъся с най дясното долно тръгват вентилаторите на трета степен ….. направо ще излитнат .Изключих датчика на термостата и вътре изгасна прибора за температурата тоест падна на под 50 гр ,а компа включи вентилатора на втора степен и след 30 сек на трета … първа я няма ,мерих релетата дали са читави ….. и на фан и фан 1 е на фан 2 са здрави ….. даже извадени им подавах ток от акумулатора да видя дали щракат и дали като щракнат има верига на другите два изхода … всичко си е наред . изгоряли бушони няма ….
Просто вече не знам кво да правя.
Четох ,че проблема може да е от датчика за температурата ….. за кой точно става на въпрос за тоя дето съм вадил или има и друг и как да разбера дали е преебан . Ако някой има ел. схема на връзките от екуто до самите релета къде минава снопа и т.н. ще ми е от голяма полза Предполагам ,че проблема може да идва от самото еку .И още нещо някой ако знае на какви барове сработва втората скороста на вентилатора ,предполагам ,че е някъде на около 15 бара . ама знае ли човек в завода на колко са тарирали пресостата преди да го запечататат третата я разбрах ,че сработва на около 27 .
Извинете ме за дългият пост, ама се увлякох .
Проблема е още от както купих колата .
Купих я с неработещ климатик ,(занимавам се с това) и затова изобщо не му обърнах сериозно внимание като я взех ….
В системата нямаше фреон и пропуска беше толкова голям ,че раздуха прахоляка под колата докато отгоре надувах с азот . Оказа се скъсана тръба точно на входа на радиатора . Наум си викам е сега я нося на аргон …. Вакуумирам, зареждам и следобяда си джиткам с климатик …. Не стана точно така .. след като развих болта от радиатора и свалих парчето, видях ,че има една след друга 5 заварки …… демек пет пъти се е късало това чудо и пет пъти ,поне е изхвърляло фреона …Викам си алуминия е изгнил и се къса в по слабо место след последната заварка …. Направих на фреза нов детайл с метална тръба ,нов маркуч м/у компресора и радиатора и го монтирах … След зареждането видях ,че климатика работи на ненормални налягания … въпреки ,че беше зареден по везна 650 гр източих малко не знам колко ама да са 150 гр и се пооправи … но вече не държеше 30 бара а 20 – 27 Вентилатора тръгва само на трета скорост ,като манометъра приближи 30 бара ….. След ровене из форума разбрах за чудото наречено реостат . Гледах ,гледах и видях, че мойте реостати и на двете перки ги няма и са закъсени двата кабела …. Между времено си карах колата така и имаше приличен климатик ,дори и при 30 гр особено ако се движех извънградсо където има обдухване на радиатора . Е това щастие не продължи дълго и на един светофар от под капака се появи бял дим ,раздухван навсякъде от вентилаторите и с приятната миризма на фреон След оглед се оказа ,че металната тръба е непокътната за разлика от маркуча м/у компресора и входа на радиатора .. беше цъфнал като майска роза .
След тая случка си взех реостати,монтирах ги свързах ги и всичко уж вече ще е ток и жица ,ама не е баш така . Пушината нейска да пуска вентилаторите на първа степен като пусна климатика и това си е …. Оказа се ,че компресора е сдал багажа след като успя да пръсне маркуч които може да понесе доста повече от упражняваното му налягане . След вчерашният оглед се оказа ,че и пресостата не сработва. Моя е от модела с пет кабела средните два след мерене установих, че са защитата да не тръгва компресора ако няма фреон Най левите два като ги закъся тръгват вентилаторите на втора степен ,а горно ляво краче като го закъся с най дясното долно тръгват вентилаторите на трета степен ….. направо ще излитнат .Изключих датчика на термостата и вътре изгасна прибора за температурата тоест падна на под 50 гр ,а компа включи вентилатора на втора степен и след 30 сек на трета … първа я няма ,мерих релетата дали са читави ….. и на фан и фан 1 е на фан 2 са здрави ….. даже извадени им подавах ток от акумулатора да видя дали щракат и дали като щракнат има верига на другите два изхода … всичко си е наред . изгоряли бушони няма ….
Просто вече не знам кво да правя.
Четох ,че проблема може да е от датчика за температурата ….. за кой точно става на въпрос за тоя дето съм вадил или има и друг и как да разбера дали е преебан . Ако някой има ел. схема на връзките от екуто до самите релета къде минава снопа и т.н. ще ми е от голяма полза Предполагам ,че проблема може да идва от самото еку .И още нещо някой ако знае на какви барове сработва втората скороста на вентилатора ,предполагам ,че е някъде на около 15 бара . ама знае ли човек в завода на колко са тарирали пресостата преди да го запечататат третата я разбрах ,че сработва на около 27 .

Извинете ме за дългият пост, ама се увлякох .

Comment